Badania wskazują, że większość polskich uczniów (aż 79% według badań przytaczanych przez MEN) przynajmniej raz w życiu zetknęła się z jakąś formą przemocy. Coraz częściej przybiera ona formy wykluczania, hejtu w internecie czy szantażu. Dlatego tak istotne jest, by rozmawiać z uczniami o tym, jak rozpoznawać zagrożenia, jak reagować, gdy dzieje się coś złego…
W tym celu, z inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej w naszej szkole odbył się Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej, którego celem było uświadomienie uczniom, czym jest przemoc rówieśnicza, jakie są jej formy i skutki, oraz jak skutecznie reagować i przeciwdziałać takim sytuacjom.
Uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej włączając się w inicjatywę Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej uczestniczyli w zajęciach warsztatowych, podczas których wspólnie i kreatywnie uczyli się budować bezpieczną i życzliwą atmosferę w naszej szkole. Angażowali się w dyskusje i rozmowy dotyczące tego, czym jest agresja, jakie są jej formy i jak ją rozpoznawać. Uczyli się jak reagować w sytuacjach trudnych i jak wspierać osoby, które doświadczają przemocy. Uczniowie obejrzeli niezwykle wartościowe filmiki profilaktyczne:
„Stop agresji! Stop przemocy!:
https://www.youtube.com/watch?v=XuXUoAekISk,
„Przemoc nie potrzebuje słów. Przemoc rówieśnicza”:
https://www.youtube.com/watch?v=1hupStPRTCI.
Zorganizowana została także klasowa debata pod hasłem „Czy przemoc słowna jest równie szkodliwa jak fizyczna?”. Wypowiedzi były pełne dojrzałości i pokazały, że potrafimy myśleć krytycznie i empatycznie. Zajęcia zakończyliśmy wspólnym kręgiem życzliwości, w którym każdy mógł powiedzieć coś miłego o koleżance lub koledze. To był istotny moment, który pokazał, że nawet drobne gesty mają ogromne znaczenie.
„Stop agresji! Stop przemocy!:
https://www.youtube.com/watch?v=XuXUoAekISk,
„Przemoc nie potrzebuje słów. Przemoc rówieśnicza”:
https://www.youtube.com/watch?v=1hupStPRTCI.
Zorganizowana została także klasowa debata pod hasłem „Czy przemoc słowna jest równie szkodliwa jak fizyczna?”. Wypowiedzi były pełne dojrzałości i pokazały, że potrafimy myśleć krytycznie i empatycznie. Zajęcia zakończyliśmy wspólnym kręgiem życzliwości, w którym każdy mógł powiedzieć coś miłego o koleżance lub koledze. To był istotny moment, który pokazał, że nawet drobne gesty mają ogromne znaczenie.
„Jeśli chcemy prawdziwego pokoju na świecie, zacznijmy od dzieci.”-
Mahatma Gandhi





Brak komentarzy:
Prześlij komentarz