
Korzystając z systemu Word dzieci uczą się tworzyć samodzielną wypowiedź pisemną, ćwiczą przepisywanie, pisanie ze słuchu i z pamięci. Wzornik do nauki pisania jest pomocą służącą przede wszystkim do usprawniania sfery manualnej i grafomotoryki, ale również koordynacji wzrokowo - ruchowej i precyzji ruchów. Podczas pracy na tablecie uczniowie zapoznają się i omawiają ilustracje przedstawiające różnorodne sytuacje społeczne spotykane w codziennym życiu, przewidują przyczyny zdarzeń oraz ich konsekwencje, a także rozpoznają towarzyszące im emocje.
W codziennej pracy rewalidacyjnej
ukierunkowanej na korygowanie wad mowy wykorzystuje się różnorodne
technologie informacyjne min. program multimedialny „Logo- gry”.
Uczeń pracuje z mikrofonem ćwicząc fazę wydechową, rytmikę
mowy, głośność mowy, modulację wysokości głosu oraz intonację
wypowiedzi itp. Dzieci ćwiczą również z dyktafonem samodzielnie
tworząc wypowiedzi słowne. Kolejnym krokiem jest odsłuchanie
swojego nagrania i dokonanie autokorekty. Wykorzystanie dyktafonu pozwala również
nauczycielowi dokumentować terapię.
Z nieco starszymi uczniami, którzy
prawidłowo realizują wszystkie głoski, natomiast mają trudności
z pisaniem ze słuchu i pamięci, wykorzystuje się program tekstowy.
Uczniowie uczą się poprawnego zapisu sprawiającym im trudność
wyrazów. Ćwiczenia te usprawniają także pamięć słuchową oraz
słuch fonemowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz