piątek, 28 października 2016

Technologia na zajęciach rewalidacyjnych


    Podczas zajęć rewalidacyjnych wykorzystywana jest technologia informacyjno - komunikacyjna, służąca jako pomoc dydaktyczna w codziennej pracy oraz jako środek motywujący uczniów i nagradzający za ich aktywność. Uczniowie wykonują dobrane przez nauczyciela ćwiczenia w zakresie dostępnych edukacyjnych programów komputerowych, takich jak: Porusz umysł, Socrates, Zwierzaki. Programy te w zabawowej i ciekawej formie ćwiczą różnorodne sfery rozwojowe, a przy tym kształcą i bawią.
      Korzystając z systemu Word dzieci uczą się tworzyć samodzielną wypowiedź pisemną, ćwiczą przepisywanie, pisanie ze słuchu i z pamięci.  Wzornik do nauki pisania jest pomocą służącą przede wszystkim do usprawniania sfery manualnej i grafomotoryki, ale również koordynacji wzrokowo - ruchowej i precyzji ruchów. Podczas pracy na tablecie uczniowie zapoznają się i omawiają ilustracje przedstawiające różnorodne sytuacje społeczne spotykane w codziennym życiu, przewidują przyczyny zdarzeń oraz ich konsekwencje, a także rozpoznają towarzyszące im emocje.



   W codziennej pracy rewalidacyjnej ukierunkowanej na korygowanie wad mowy wykorzystuje się różnorodne technologie informacyjne min. program multimedialny „Logo- gry”. Uczeń pracuje z mikrofonem ćwicząc fazę wydechową, rytmikę mowy, głośność mowy, modulację wysokości głosu oraz intonację wypowiedzi itp. Dzieci ćwiczą również z dyktafonem samodzielnie tworząc wypowiedzi słowne. Kolejnym krokiem jest odsłuchanie swojego nagrania i dokonanie autokorekty. Wykorzystanie dyktafonu pozwala również nauczycielowi dokumentować terapię.
       Z nieco starszymi uczniami, którzy prawidłowo realizują wszystkie głoski, natomiast mają trudności z pisaniem ze słuchu i pamięci, wykorzystuje się program tekstowy. Uczniowie uczą się poprawnego zapisu sprawiającym im trudność wyrazów. Ćwiczenia te usprawniają także pamięć słuchową oraz słuch fonemowy.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz