czwartek, 16 maja 2019

Escape room - The world is a book

    


   Na terenie naszej szkoły, już po raz drugi uczniowie mieli okazję uczestniczyć w zabawie wykorzystującej popularną ideę escape room. Mimo popołudniowej pory, licznie stawili się w szkole, gotowi podjąć wyzwania, przygotowane przez nauczycieli. Gra rozpoczęła się od przedstawienia zasad gry. Następnie uczestnicy zostali podzieleni na 5 grup i rozpoczęli fascynującą wędrówkę po salach.

    W pokoju angielskim, zatytułowanym Biuro detektywistyczne Sherlocka Holmesa, uczniowie wcielili się w postać znanego angielskiego detektywa, by dowiedzieć się, kto ze znanych angielskich postaci ukradł klucz do sali. W otoczeniu akcesoriów i dekoracji rodem z Londynu odszukiwali ukryte tam wskazówki i wykonywali interesujące zadania. Ich zadaniem było odczytać życiorys Sherlocka Holmesa, korzystając z lusterka, wykonać skomplikowany szyfr, zbadać miejsce zbrodni i odszukać ślady pozostawione przez złoczyńcę. Zapoznawali się z życiorysami przestępców i zdejmowali odciski palców z angielskiej porcelany. Po odgadnięciu personaliów przestępcy czekało na nich ostatnie zadanie – unikając laserów musieli dostać się do ukrytego klucza.




  
     W pokoju rumuńskim gra rozpoczynała się od ułożenia flagi rumuńskiej, na odwrocie znajdował się wskazówka do drugiego zadania, gdzie uczniowie mieli za zadanie obserwować plac szkolny, na którym ukryta była postać wampira (legenda mówi, że pochodził z Rumunii). Po jego odnalezieniu, uczniowie kierowali się do tablicy interaktywnej, gdzie mieli ułożyć puzzle multimedialne. Potem wyszukiwali w czerwonej „mazi” liter, które po ułożeniu tworzyły wyraz. Następnie jeden z członków grupy kosztował różnych smaków, a pozostali układali w podanej kolejności obrazki, z których powstał szyfr. Zadanie to wywołało najwięcej emocji, ponieważ uczniowie musieli założyć na głowę latarkę i przekazać reszcie dzieci jakie widzą  litery. Ostatnie zadanie polegało na zdrapaniu czarnej farby pod którą ukryta była litera. Z podanych liter ułożyli wyraz RUMUNIA. 



    Z kolei pokój turecki otwierał przed uczniami smakową stronę Turcji.


   Zadania w polskim Pokoju Zagadek związane były z trzema miastami - stolicami Polski: Gnieznem, Krakowem i Warszawą. Uczniowie wykonywali zadania wymagające pracy z mapą oraz rozwiązywali zagadki dotyczące znajomości trzech polskich legend: „O Lechu, Czechu i Rusie”, „O Wandzie, co nie chciała Niemca” oraz legendy „Wars i Sawa”. Kierując się wskazówkami wizualnymi ukrytymi w różnych miejscach sali oraz zakodowanymi w książce podpowiedziami uczniowie identyfikowali  bohaterów i wydarzenia poszczególnych legend  a następnie wiązali je z odpowiednim miastem. Wykonanie tego zadania wymagało spostrzegawczości, umiejętności kojarzenia faktów oraz poszukiwania i korzystania z informacji.  Dokonanie właściwego przyporządkowania pozwalało uczniom na odkrycie zaszyfrowanej wskazówki, która umożliwiała dotarcie do klucza otwierającego drzwi sali. 
 

   
    W pokoju portugalskim uczniowie układali puzzle przedstawiające charakterystyczny element lizbońskiego krajobrazu, rozpoznawali hymn i flagę Portugalii. Największą trudność sprawiła im identyfikacja znanych portugalskich odkrywców, a główną atrakcję stanowiło rozpoznawanie waluty Portugalii. Wszystkie  zagadki w tym pokoju były bardzo dobrze ukryte. Osoby prowadzące zabawę przebrane były za znanych piłkarzy.

  Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele bawili się doskonale. Na pewno w przyszłym roku, spotkamy się ponownie na kolejnej edycji gry.
 
  W naszej zabawie pomagali nam wolontariusze: Ana, Lise, Jessica, Silvia, Salome, Carmen, Alexandre E. i Alexandre J. Dziękujemy za pomoc.




   Nagrody dla uczniów ufundowały wydawnictwa MM Publication, Oxford i Macmillan. Serdecznie dziękujemy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz