W naszej szkole w latach 2017 – 2019 realizowane były zajęcia „Motoryka mała” w ramach projektu „Potrafimy sami… - nowe technologie i terapie kluczem do dorosłości”, które prowadziły: Kamila Doryńska i Ewelina Plisak. Uczestniczyło w nich 12 uczniów z Gimnazjum przejawiających obniżoną sprawność w zakresie motoryki małej
oraz trudności grafomotoryczne. Zajęcia prowadzone były zgodnie ze sporządzonym harmonogramem i programem zajęć. W ramach środków projektowych został zakupiony nowoczesny
sprzęt multimedialny „Dysgrafia z rysikiem”, który posłużył do diagnozy oraz ćwiczeń grafomotorycznych dla uczniów, a także pomoce dydaktyczne do usprawniania motoryki
małej.
Efektem przeprowadzonych zajęć były: regulacja nieprawidłowego (wzmożonego lub obniżonego) napięcia mięśniowego ręki, wypracowanie nawyku prawidłowej postawy ciała podczas pisania, usprawnianie ręki do wykonywania codziennych czynności, korygowanie nieprawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, doskonalenie umiejętności pisania (poprawa strony wizualnej pisma), polepszenie precyzji drobnych ruchów rąk i współpracy oka z ręką, regulacja zaburzeń czucia powierzchniowego i głębokiego, rozwijanie mowy i umiejętności społecznych ucznia. Ponadto terapia miała działanie uspakajające, pomagała walczyć ze stresem poprzez zmniejszenie lęku i napięcia psychoruchowego. Celem zajęć był także wzrost kreatywności ucznia, wiara we własne siły oraz motywacja i pozytywne nastawienie do nauki i pracy.
Efektem przeprowadzonych zajęć były: regulacja nieprawidłowego (wzmożonego lub obniżonego) napięcia mięśniowego ręki, wypracowanie nawyku prawidłowej postawy ciała podczas pisania, usprawnianie ręki do wykonywania codziennych czynności, korygowanie nieprawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, doskonalenie umiejętności pisania (poprawa strony wizualnej pisma), polepszenie precyzji drobnych ruchów rąk i współpracy oka z ręką, regulacja zaburzeń czucia powierzchniowego i głębokiego, rozwijanie mowy i umiejętności społecznych ucznia. Ponadto terapia miała działanie uspakajające, pomagała walczyć ze stresem poprzez zmniejszenie lęku i napięcia psychoruchowego. Celem zajęć był także wzrost kreatywności ucznia, wiara we własne siły oraz motywacja i pozytywne nastawienie do nauki i pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz