środa, 23 maja 2018

Szlakiem naszych przodków - wycieczka do Krakowa

22 maja uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami wybrali się pociągiem na wycieczkę do Krakowa.
Z Kielc wyruszyliśmy o godz. 6.50 a o 9.00 pukaliśmy już do bram miasta Kraka. Cały dzień wypełniony był poznawaniem ważnych i ciekawych miejsc tego niezwykłego miasta. Rozpoczęliśmy od Bramy Floriańskiej potem mały przystanek przy domu Jana Matejki. Kolejna atrakcja historyczna to Kościół Mariacki, a w nim ołtarz Wita Stwosza. Potem przywołał nas słynny na całą Europę Rynek, a na nim moc atrakcji: Pomnik Adama Mickiewicza, Sukiennice, Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, bryczki, kwiaciarki, gołębie i moc przeróżnych zjawisk, sytuacji i ludzi. Po zwiedzeniu podziemnego muzeum ruszyliśmy na Wawel podziwiając architekturę Krakowskiej zabudowy. Na Wawelu zwiedziliśmy zbrojownię, skarbiec, dziedziniec, krużganki i ruszyliśmy nad Wisłę do ziejącego ogniem Smoka. Po spotkaniu ze smokiem udaliśmy się na zasłużony posiłek. Po Obiedzie znowu przystanek -Rynek. Tu oddaliśmy się  długo wyczekiwanym zakupom pamiątek i innych różności. O godz. 17.42 ruszyliśmy pociągiem w drogę powrotną do Kielc. Dopisała nam pogoda, dobry nastrój i kondycja. To była bardzo udana wyprawa!!!